Instagram Alışveriş Özelliği Türkiye’de Tüm İşletmelere Açılıyor!

Önceden sınırlı sayıda işletmenin erişebildiği Instagram’da alışveriş özelliği, büyük markalardan e-ticarete yeni atılan küçük işletme sahiplerine; içerik üreticilerinden yayıncılara; Türkiye’de uygun şartları sağlayan tüm işletmelerin kullanımına açılıyor.

 

Alışveriş yapanları, markaları ve içerik üreticilerini bir araya getirmenin sunduğu eşsiz değeri ortaya çıkarmak istediklerini söyleyen Instagram Marka Geliştirme Lideri Gord Ray, “Bu üçü arasındaki noktaları birleştirebilirsek, herkes için inanılmaz bir alışveriş deneyimi yaratabiliriz. Bunu yapmanın bir yolu da Instagram’da alışveriş özelliğini daha fazla ülkede kullanıma açmak ve daha fazla insana en sevdikleri markalar ve içerik üreticilerinden alışveriş yapma fırsatını sunmak” yorumunda bulundu.

 

Instagram Mağaza profiline sahip bir hesabın profil sayfasına Mağaza şeklinde yeni bir sekme eklenir. Kullanıcılar bu sekmeye dokundukları zaman, mağaza tarafından satışa sunulmuş ürünlerin bir listesini görür. Ayrıca bu ürünlerin fiyatı hakkında bilgi edinebilir.

 

Instagram mağazası açmanın en iyi yönlerinden biri de açtığınız mağazada yer alan ürünleri, paylaştığınız gönderilerde etiketleyebilmenizdir. Instagram, bir görüntüye en fazla beş ürünü etiketlemenize olanak sağlayacaktır. Ayrıca paylaştığınız görselin sol alt köşesine gelen alışveriş butonu, kullanıcıların sattığınız ürünlere hızlı bir şekilde erişebilmesine olanak sağlayacaktır.

 

Post paylaşımlarının yanı sıra dilerseniz hikayeleriniz üzerinden de ürünlerinizi tanıtabilir ve aynı şekilde etiketleme yapabilirsiniz. İlgili etikete dokunan kullanıcılar, direkt olarak satın alma sayfasına yönlendirilecek ve ürün hakkında daha fazla bilgiyi görebilme şansı yakalayacaktır.

 

Müşteriler, bir Instagram mağazasında sergilenen ürünler ile ilgili şu bilgilere ulaşabilmektedir:

 

» Ürünün adı
» Ürün resimleri
» Ürün açıklaması
» Ürünün fiyatı
» Satıcının web sitesine ait bağlantı
» Benzer ürünler

 

Instagram Alışveriş neden önemli?

 

Çünkü markalar her zaman instagram topluluğunun önemli bir parçası oldu:

» İnsanların yüzde 90’ı Instagram’da bir işletmeyi takip ediyor.
» Alışveriş yapanların yüzde 70’i yeni ürün keşfetmek için instagram’a geliyor.
» 130 milyon kişi Instagram akış, alışveriş ve video üzerinden ürün etiketlerine tıklıyor.
» COVID-19 salgın sürecinde online alışveriş hız kazandı. Dünya genelinde insanların yüzde 85’inin online alışveriş yaptığı tahmin ediliyor.

 

Instagram Alışveriş özelliğini aktif etmek için ilk olarak;

 

» E-ticaret sitenizin olması,
» Business Facebook Manager hesabınızın olması,
» Business Manager’da katalog ve ürün setlerinin oluşturulması gerekmektedir.

Fikirleştirme ve Değerlendirme

Ürün Tasarımı Süreci (Product Design Sprint)

Kapsam Belirleme Oturumları (Scoping Session )

Kullanıcı Deneyimi İnceleme (UX Review)

Araştırma ve Geliştirme (Research and Development)

Ürün
Tasarımı

Ürün Tasarımı (Product Design)

Kullanıcı Deneyimi Tasarımı (UX Design)

Web Geliştirme

Mobil Geliştirme